Liikelahjavarasto pitäisi siivota, mutta ahdistaa. Varastossa on kasapäin käyttämätöntä, vanhalla brändi-ilmeellä varustettua vuosikertakamaa, jota ei ole raaskittu heittää pois. T-paitoja, joissa on vanhentunut logo, kravatteja, joita kukaan ei enää halua jakaa. Trendin harjalta tipahtaneita silkkihuiveja ym. sinänsä käyttökelpoista, mutta ajan hampaan kalvamaa tavaraa, jota ei enää asiakkaille haluta antaa. Mitä ihmettä niille tekisi? Roskiinkaan ei niitä raaski heittää, muttei myöskään varastossa turhaa säilyttää tilaa viemässä.
Sama tilanne voi olla myös kotona: kaapissa tekstiilejä hyvästä materiaalista, mutta et välittäisi kulkea kävelevänä mainoksena.
Mitä jos tuunattaisiin brändituotteita jotain hauskaa ja käyttökelpoista? Hyödynnetäisiin niitä luovassa ja tietotyöstä palauttavassa workshopissa seuraavassa tiimipäivässä? Yhdessä tuunatessa tutustuu kollegaan ihan uudelta kantilta ja vuorovaikutus paranee. Tuunaaminen on luovaa ja rentouttavaa puuhaa, josta tulee hyvä mieli. Lopputulos voi olla yksilöllinen uusiotuote tai yhteisöllinen kierrätysteos toimiston seinälle. Yhdessä tekeminen lisää yhteisöllisyyttä ja kuinka palkitsevaa onkaan saada omin käsin aikaiseksi uusiotuote ylijäämämateriaalista.
Alla muutama vinkki logotuotteiden uusiokäyttöön, kotona tai töissä. Ota yhteyttä, jos haluat tarjouksen tuunaustyöpajasta työpaikallesi. Vähemmän jätettä, enemmän tuunausta!
Toivottavasti innostuit ideoista!
Tuunailemisiin!
t. Annakaisa, alias Tuunaajamutsi